Saturday 10 November 2012

SoMeThInG tO fEel

DeAr EyEs oPeN ,

actually dah dua hari result keluar , tapi baru hari ni aku ada mood nak update blog ni ... okayy result seperti yang dijangkakan , aku failed subject ECONOMIC ... aku dah usaha , kak sue pun nampak aku boleh buat kat rumah dia malam tu , tapi dah sakit aku nak datang masa dalam hall , ape aku bole buat . aku redha . . . tapi , even aku memang dah jangka benda ni , doesn't mean aku ta sedih . aku sedih sangat . . . macam tak bole terima je . subject lain seriously dah cantik sangat gred dia macam yang aku harapkan . sampai MANDARIN aku betul betul luar jangkaan sbb aku dapat A padahal mase final aku amek jauh dari classmates semua , memang takde harapan nak tiru tiru . tapi tu laa, bole spoil kat subject eco ni . family sume ckp tape , tp aku still sedih .  before this ta penah failed , ta penah repeat .. dari zaman sekolah lagi . kali ni ade repeat , so rse mcm serabut . hmm ='(

at the same time , semalam aku dah berbaik balik dengan bestie .. :) kan dah cakap , ade hikmah semua ni .. aku percaya ada yang Tuhan dah aturkan pasal relationship macamni .. Dia tau apa yang terbaik untuk friendship kami .. . =')

but I've new heart problem ...semalam dah dapat confirmation yang aku akan ke TANAH SUCI at 03/02/2013 untuk menunaikan UMRAH . sape yang tau msti rasa 'waaahhh , seronoknye ...' tapi aku tak , aku dalam dilemma sekarang . aku tatao ape patut aku rasa . gembira ?? sedih ?? takut??? kata orang , kalau nak pergi 'rumah' Allah kena bawa hati yang ikhlas . tapi ikhlas ke aku ??? kehidupan aku yang sekarang , banyak dosa aku , tiba tiba aku akan kerjakan ibadat kat 'rumah' Dia . aku pun taktau cara aku menunaikan ibadah kat sini sempurna ke tak , diterima ke tak ... tiba tiba aku nak buat kat 'rumah' Dia . serious macam terlalu mendadak . layak ke aku ? dah ready ke aku dengan semua ni ??? aku malu , takut nak jumpa 'Dia' , bawak diri aku yang hina penuh dengan dosa ni and benda ni bukan hasil rancangan aku sendiri , tapi ibu ayah . So , ikhlas ke aku ??? kalau aku nak dari sekarang pun aku taktau sempat ke tak , ikhlas ke tak , sebab aku tak tau langsung nak mula dari mana . terlalu banyak benda perlu dibetulkan . layak ke aku nak jejakkan kaki ke tempat yang suci tu ... aku betul betul tak habis fikir =)=

dah lebih tiga hari aku tak isi perut . tak lalu betul nak makan bila ingatkan masalah masalah aku ... tapi aku tipu Soulmate aku . aku kata aku makan ... Sorry abg , syg taknak abg risau je .. =( dia ni jaga aku betul betul sangat . seriously kalau takde dia , taktau la aku ni kuat lagi ke tak sebab aku akan pendam sorang sorang semua apa yang aku rasa kecuali dengan Muhammad Izzat ni . I LOVE YOU abang ... thanks a lot :) 

tapi betul betul tak selera ... dengan sakit aku yang makin teruk ni , hari hari bergantung dengan ubat . memang hilang semangat betul . tapi tu laaa, aku tau Tuhan tu ada sebab jadikan keadaan macamni . aku ni hamba dia yang terpilih , walaupun aku jahat , tapi dia bagi dugaan untuk aku tak pernah lebih dari kemampuan aku . tinggal semangat aku yang sentiasa turun naik ni je kena upgrade kn lagi . tapi , aku betul betul dalam DILEMMA laaa ='( 


No comments:

Post a Comment